پایگاه فرهنگی اطلاع رسانی پایگاه بسیج شهید مفتح

پایگاه بسیج شهید مفتح کودزر زیر نظر حوزه مقاومت شهدای بدر اراک

پایگاه فرهنگی اطلاع رسانی پایگاه بسیج شهید مفتح

پایگاه بسیج شهید مفتح کودزر زیر نظر حوزه مقاومت شهدای بدر اراک

سخنی با ریاست محترم قوه قضائیه



سخنی با ریاست محترم قوه قضائیه
آزادی مهدی هاشمی، خاطر زخم خوردگان از فتنه را مکدر کرده است

 قاسم روان‌بخش

حضرت آیت ا... آملی لاریجانی!

خبر تلخ و نگران کننده آزادی مهدی هاشمی موجب شگفتی توده‌های مردم دلسوخته و زخم خوردگان ماجرای فتنه 88 گردید. از آن‌جایی که آزادی چنین فردی با آن اتهامات، قاعدتاً بدون نظر حضرتعالی نمی‌تواند انجام گرفته باشد، بر آن شدیم تا درباره سوابق وی در چارچوب گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس که در صحن علنی قرائت شد، با جنابعالی سخنی داشته باشیم، شاید در ادامه روند این پرونده تاثیر داشته باشد.

همه می‌دانند که آقای مهدی هاشمی با قرار وثیقه 10میلیارد تومانی آزاد شده است و تا زمان ارسال پرونده‌اش به دادگاه و محکومیت احتمالی، آزاد خواهد بود. پرسش این است که چرا چنین شخصی با این سابقه و با این پرونده سنگین باید آزاد شود؟ آیا جای تأمل ندارد که چرا چنین فردی پس از 3 سال خروج از کشور بعد از فتنه 88 اکنون در شرایطی که در آستانه انتخابات یازدهم قرار گرفته‌ایم به کشور بازگشته است؟! با توجه به این‌که در فتنه 88 تعدادی از دستگیر شدگان اقدامات خود را به نحوی به وی منتسب می‌کردند، آیا امکان شکل گیری فتنه دیگر در شرایط آزادی او احتمال ندارد؟ مهدی هاشمی عنصری نیست که به تازگی تخلف کرده و به جرمی متهم شده باشد که تشکیل پرونده و ارسال آن به دادگاه نیازمند زمانی باشد که وی تا رسیدن آن، با قید وثیقه آزاد گردد. این شخص از متهمان فتنه 88 است و از آن ماجرا تاکنون بیش از 3 سال گذشته است، علاوه بر این‌که 3 ماه از دستگیری و بازداشت وی می‌گذرد. آیا زمان سه سال و اندی برای تشکیل یک پرونده و تهیه کیفرخواست، آن هم پرونده‌ای به این حساسیت و مهمی کافی نیست؟

ریاست محترم قوه قضاییه!

گزارش کمیسیون اصل 90 که در تاریخ دی ماه 90 از تریبون مجلس هشتم قرائت شد حاوی نکات بسیار مهم و تکان دهنده‌ای است که توجه به آن مردم را نگران می‌کند. در بخشی از این گزارش به تدوین مانیفست براندازی در حزب مشارکت در جهت براندازی نظام اشاره شده و آمده است: «پس از انتخابات 22خرداد، سندی محرمانه با عنوان "سند ‏تأملات راهبردی" در منزل یکی از اعضای حزب مشارکت کشف شد که تمامی صفحات آن ممهور به مهر حزب ‏مشارکت بود. سند تأملات راهبردی نظام، سندی رسمی‎و دربرگیرنده نگاه حزب منحله مشارکت به نظام جمهوری ‏اسلامی‎و برنامه‎های آینده آن به‌عنوان یک حزب سیاسی است. محتوای ‏این سند نشان دهنده بی‎اعتقادی عمیق حزب مشارکت به مبانی نظام و برنامه‎ریزی تفصیلی آن جهت ضربه ‏زدن به ساختار نظام است، به‎گونه‎ای که می‎توان فتنه 88 را نسخه اجرایی آن دانست. سند تأملات راهبردی، ساختار حقیقی و حقوقی قدرت در نظام را به مثابه نظام سلطانی و دیکتاتوری ارزیابی و تأکید می‎کند که باید به این ساختار ضربه زد و آن را شکست؛ همچنین تأکید می‎کند که به‌وجود آمدن هرگونه تهدید برای کلیت نظام جمهوری اسلامی برای حزب مشارکت و مجموعه اصلاح‎طلبان فرصتی است که باید از آن برای چانه‎زنی با نظام و گرفتن امتیازهای بیش‌تر استفاده کنند.»

بی‌تردید نقش مهدی هاشمی در آن فتنه بزرگ بر کسی پوشیده نیست. از این رو در ادامه این گزارش با نام بردن از وی چنین آمده است: «جالب‎تر از همه اظهارنظر مربوط به مهدی‎هاشمی است که در 20 خرداد 1388 به زنگنه می‎گوید: همه ‏چیز را برای صیانت از آرا آماده کرده و یک اتاق جنگ درست کرده‎ام. مقصود مهدی‎هاشمی در این‎جا پروژه‎ای است که می‎توان آن را پروژه ارتباط پیامکی خواند. چند روز پیش از انتخابات، پروژه‎ای مبنی‎بر ارتباط پیامکی لحظه به لحظه با نمایندگان موسوی حاضر در پای صندوق‎های رأی، که توسط مهدی‎هاشمی‎طراحی و نرم‏افزاری هم برای آن نوشته شده بود، کشف شد. این پروژه جهت رصد مستمر و دائمی‎حوزه‎های اخذ رأی و ابطال آرای صندوق‎هایی که رای موسوی در آن پایین بود، پیش‎بینی شده بود که در شب 21 خرداد مورد ضربه اطلاعاتی قرار گرفت و خنثی شد.»

آیت ا... لاریجانی!

حتماً می‌دانید که مهم‌ترین سوژه برای فتنه، اتهام تقلب به نظام بود به‌طوری که تاج‌زاده در این‌باره می‌گوید ازتقلب به‌عنوان رمز حمله استفاده می‌شد. درباره نقش آقای مهدی هاشمی در اجرای این پروژه، در گزارش اصل 90 آمده است: «یافته‌های اطلاعاتی مفصلی وجود دارد که نشان می‌دهد مجموعه نظرسنجی‌های ارائه شده به موسوی از جانب مهدی هاشمی جعلی و با هدف آماده کردن ذهن وی برای طرح بحث تقلب بوده است.»

جناب آقای لاریجانی!

افزون بر همه آن‌ها اسناد و مدارک منتشر شده نشان می‌دهد که ریشه این فتنه در آن سوی مرزها قرار داشته است و افرادی به‌عنوان نقش جاسوس یا سر پل دشمن در داخل نقش آفرینی می‌کرده‌اند. در این گزارش آمده است:«بررسی دقیق و تطبیقی مجموعه سخنان و عملکرد سران معترض به انتخابات ریاست جمهوری سال1388، نشان می‌دهد الگوی رفتاری آن‎ها از تئوری‎های نظریه‎پردازان حکومت‎ها در غرب برداشت شده بود که از آن به انقلاب‎های رنگی یا مخملی یاد می‏شود. بنابر اسناد و اعترافات متهمین جریانات پس از انتخابات، در اغلب موارد ‏از 198 دستورالعمل‏ جین شارپ برای مبارزات خشونت پرهیز و نافرمانی مدنی الگو برداری شده است.»

جالب‌تر این‌که برخی عناصر سازمان مجاهدین و حزب مشارکت بر استفاده از سلاح برای مقابله با نظام تأکید می‌ورزیده‌اند. به‌عنوان نمونه درباره اظهارات تاج‌زاده در همان گزارش آمده است:آقای تاج‎زاده ضمن برشماری مدل‎های در دست گرفتن قدرت درکشور می‎گوید: راه چهارم هم سلاح آمریکاست و انقلاب مخملی که من موافق راه چهارم هستم، تئوری جین شارپ و براندازی نرم خارجی و این‌ها هم در همین راه چهارم است. محمدرضا خاتمی می‎گوید: در عین این‌که پشتوانه داخلی را حساب می‌کنیم پشتوانه خارجی را هم حساب کنیم. تاج‎زاده می‎گوید: این همان مدل چهارم است، مدلی که در برخی از کشور‎ها به‎صورت مخملی اتفاق افتاد و دو تا کار می‌کنند: یعنی این‌که شما در جامعه چطوری NGO بزنید و دوم این‌که آمریکا چه کمک‎هایی برای گسترش روند دموکراسی[!] خواهد کرد.

نقش آقای مهدی هاشمی در این‌باره در میان متهمان فتنه 88 کم نظیر است؛ زیرا وی در آن فتنه که کپی‌برداری از انقلاب‌های مخملین جین شارپ و سوروس در داخل ایران بود، نقش سر پل خارج با فتنه‌گران را بازی می‌کرده است. به‌عنوان شاهد در سند اصل 90 آمده است: «آخرین عامل، پیام‌هایی بود که غربی‌ها مستقیما از داخل ایران دریافت کردند و این پیام‌ها منجر به شکل‌گیری این اشتباه محاسباتی در ذهن آن‌ها شد که سال 88 زمانی مناسب برای کلید زدن پروژه کودتاست. اطلاعات موجود در اسناد اطلاعاتی که به هنگام نگارش این گزارش به آن‌ها مراجعه شده، نشان می‌دهد مهدی هاشمی نقشی عمده در ارسال این پیام‌ها به بیرون داشته و از جمله پیام‌های مستقیم وی برای امریکا در اواخر سال 1387 موجب شد امریکا پروژه مذاکرات هسته‌ای با ایران را که اهمیت حیاتی برای آن داشت تعطیل کرده و انرژی خود را بر پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات 1388 متمرکز نماید. آن‌چه به‌عنوان عوامل خارجی زمینه‌ساز فتنه 88 مد نظر است، صرفاً یک فاکتور تاثیر‎گذار بر سهل‎شدن زمینه بروز فتنه 88 نیست. بلکه می‎توان به جد گفت طرف غربی در برنامه‎ریزی، سازماندهی و هدایت ناآرامی‎های اجتماعی به سمت و سوی مورد نظر خود نقش اصلی را برعهده داشته است. فلذا مدیریت فتنه 88 بر عهده طرف غربی بوده است.»

ریاست محترم قوه قضاییه!

در کجای دنیا چنین متهمی را که حجم سنگینی از اسناد و مدارک مربوط به وی در نزد کمیسیون اصل 90 مجلس و دستگاه قضایی موجود است با مبلغ 10 میلیارد تومان آزاد می‌کنند که دردستگاه قضایی ما به‌راحتی صورت می‌گیرد؟ آیا این آزادی موجب تجری دیگر فتنه‌گران احتمالی در فتنه بعدی نمی‌شود؟

حضرت آیت‌ا... آملی لاریجانی!

خاطر مردم زخم خورده از فتنه 88 از این اقدام به‌شدت آزرده شده است. امیدواریم با فراهم کردن امکان محاکمه فوری وی و صدور حکم مناسب، این‌گونه کدورت‌ها و نگرانی‌ها را از دل ملت ایران بزدایید تا خدای ناکرده اعتماد مردم به دستگاه قضایی مخدوش نشود.

منبع:روزنامه پرتو سخن

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد